loading...

زومیت

بازدید : 24
دوشنبه 18 ارديبهشت 1402 زمان : 14:05

جک هیدرولیک

در واقع جک هیدرولیک وسیله ای استوانه ای است که دارای مکانیزمی است که در داخل سیلندر روغنی وجود دارد که به روغن فشار وارد می کند. نیرویی که وارد می شود باعث روغن می شود

تراکم تراکم ناپذیر به سیلندر دیگری که بزرگتر از سیلندر قبلی است منتقل می شود و در مرحله بعد همین روغن با فشاری که بر پیستون سیلندر وارد می کند باعث حرکت جسم می شود مثلا جسم مکانیکی روی سیلندر. این نوع مکانیزم را می توانید در عملکرد ماشین هایی مانند جرثقیل مشاهده کنید. این نوع مکانیزم ممکن است ساده به نظر برسد، اما با این سادگی، کارهای بسیار دشواری را با بالاترین کارایی انجام می دهد.

روغنی که تراکم ناپذیر است و به روغن موجود نیرو وارد می کند، این اصل الگوریتم مورد استفاده جک هیدرولیک است. نکته مهم این است که فشار وارد شده به پیستون کوچک درست به پیستون بزرگ می رود و باعث بالا آمدن آن می شود.

تعریف دیگر جک هیدرولیک: این نمونه ای از سیلندر هیدرولیک است که فقط در یک طرف کار می کند و اغلب ظرفیت زیادی دارد. در ساختار جک های هیدرولیک به جای پیستون از میله ای با قطر زیاد با یک شانه در انتها استفاده می شود.وجود شانه دلیل خارج نشدن میله از محفظه سیلندر است.نحوه عملکرد جک های هیدرولیک

در قسمتی از جک هیدرولیک که جرم بدنه قرار دارد سطح مقطع بزرگتری وجود دارد که نیاز به نیروی بیشتری دارد و سطح مقطع پایین نیز قسمتی از جک هیدرولیک است که روغن را از طریق پمپ جک هیدرولیک به حرکت در می آورد. که نیاز به برق کمتری دارد.
یعنی با توجه به قدرت و توان خود باید از نیروی کم، سطح مقطع کم، نیروی کوچک، سطح مقطع زیاد استفاده کنیم.

در جک های هیدرولیک دسته جک یک اهرم کمکی با خواص مکانیکی منحصر به فرد خود است. این دسته مسئول افزایش درایو است. نیروی مفید این کلاس وارد جک هیدرولیک می شود و این نیرو را افزایش می دهد. این عمل به تنهایی باعث می شود که خواص مکانیکی کل دستگاه برابر با خواص این دو قسمت باشد.

فشار وارد شده به تمام سیلندرها در واقع همان نیرویی است که به مدول سطح اعمال می شود که با یکدیگر برابر هستند.

در واقع هیچ ابزاری نمی تواند حجم کار را افزایش دهد. مقدار روغن را یکسان وارد کنید، زیرا در هر دو سیلندر از آنجایی که حجم آنها برابر است، وزن روغن و مقدار روغن برابر با سطح مقطع و فاصله جابجایی پیستون است.

کاربرد جک هیدرولیک

نیروی هیدرولیک سال‌هاست که برای تسهیل بالا بردن و جابجایی ماشین‌آلات کشاورزی استفاده می‌شود. این استفاده از نیرو برای کنترل و نحوه نشستن آن بر روی تراکتور در ماشین های مدرن استفاده می شود. در همه ماشین ها از انواع جک ها برای کمک به حرکت خودرو از سوراخ ها یا جابجایی لاستیک ها استفاده می شود. آنها از انواع جک استفاده می کنند. همه انواع جک های هیدرولیک کاربردهای گسترده تری دارند زیرا امروزه به طور گسترده در خودروهای سواری استفاده می شوند و هنوز هم جزء ضروری در وسایل نقلیه سنگین محسوب می شوند.
به طور خاص، جک های هیدرولیک در ماشین آلات معدن و راه سازی، آسانسور، کامیون کمپرسی، جرثقیل، لیفتراک و غیره استفاده می شود.

یکی از دلایل مهم اهمیت استفاده از این نوع جک هیدرولیک، شکل و ساختار تقریبا ساده و قدرت بسیار بالای آن است.

جک های هیدرولیک بسیار مهم هستند و در صنعت کاربرد دارند.به زبان ساده:

بلند کردن و جابجایی ماشین آلات سنگین، جرثقیل، استفاده از پالایشگاه، حفاری زیرزمینی، ساخت و ساز و برج سازی، کلیه وسایل نقلیه و غیره.تنوع و تنوع زیاد این جک ها باعث شده است که جک های هیدرولیک در هزاران مدل و تیپ مختلف در طول ها و قطر های مختلف و در طرح های مختلف تولید شود.

هنگامی که جک هیدرولیک چرخه خود را کامل کرد، باید برای چرخه های بعدی به موقعیت اولیه خود بازگردد. ، انجام نشده است، شفت تنها زمانی به حالت اولیه خود باز می گردد که روغن از ورودی خارج شود. نیروی برگرداندن شفت به موقعیت اصلی خود ممکن است توسط یک موتور الکتریکی به عنوان منبع خارجی، احتمالاً توسط جرم جک هیدرولیک، مانند آسانسور اعمال شود. برخی از سیستم ها از فنر برای بازگرداندن شفت به موقعیت اولیه خود استفاده می کنند. نقطه ضعف این نوع سیستم ها عدم کنترل نرخ بازگشت است که می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

جک هیدرولیک دو طرفه به این معنی است که در دو طرف جک دریچه های ورودی و خروجی وجود دارد و حرکت رو به جلو و عقب توسط قدرت روغن انجام می شود که باعث می شود جک در طول فرآیند جلو و عقب تحت فشار قرار گیرد.

هنگامی که حداکثر نیرو اعمال می شود، روغن می تواند با فشار دادن به پشت پیستون به جلو حرکت کند.در پایان ضربه، زمانی که روغن به گردن جک هیدرولیک فشار داده می شود، حرکت در جهت عقب است که همیشه کمتر از حرکت رو به جلو است.

جک های تلسکوپی یکی از پرکاربردترین انواع جک های هیدرولیک در بازار و صنعت هیدرولیک می باشد. جک های تلسکوپی به دو صورت یک طرفه و دو طرفه تولید می شوند. طراحی جک تلسکوپی بر تعداد معینی از لوله‌های کرومی که به صورت تلسکوپی مونتاژ شده‌اند، تمرکز دارد و هر سیلندر به عنوان محور بعدی جک در نظر گرفته می‌شود.

در حال حاضر از این نوع طرح ها در مکان هایی استفاده می شود که فضای زیادی وجود ندارد اما چندین برابر دوره مورد نیاز است. جک های تلسکوپی به طور گسترده در بالابرهای هیدرولیک مانند آسانسور و ماشین های دفع زباله استفاده می شود. البته این نوع جک ها معایبی نیز دارند که از جمله آنها می توان به طول عمر کوتاه یا کمبود جا برای جا دادن دیگ اشاره کرد. جک های هیدرولیک تلسکوپی انواع مختلفی دارند: جک های یک طرفه، دو طرفه، همگام و غیر سنکرون. جک ها مختصات خاص خود را دارند و طرح های منحصر به فرد خود را دارند و در مقایسه با انواع دیگر جک های هیدرولیک تلسکوپی قیمت بالاتری دارند و در تولید و ساخت نیز بسیار دقت شده است.این نیاز به برنامه ریزی بسیار دقیق دارد.

نیروی حاصل از جک هیدرولیک صنعتی اختلاف فشار در دو جهت پیستون است که تابعی از سطح مقطع پیستون نیز می باشد. یک اشتباه رایج گاهی اوقات استفاده از فشار سیستم برای محاسبه قدرت جک است.
در وضعیت صحیح باید فشار ورودی را برای محاسبه نیروی خروجی جک هیدرولیک در نظر گرفت.
اگر بخواهیم قطر پیستون را محاسبه کنیم باید نیروی ایجاد شده در هنگام باز شدن جک هیدرولیک را در نظر بگیریم.
همچنین برای محاسبه توان جک هیدرولیک ابتدا قطر شفت و پیستون را مشخص کنید.
اگر از جک هیدرولیک به صورت کج استفاده شود، نیروی اسمی جک از نیروی واقعی اعمال شده بیشتر است.
جریان مورد نیاز را می توان با سرعتی که جک در آن حرکت می کند به دست آورد، زیرا سرعت تابعی از جریان است.

رکسان پارسیان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و تامین کنندگان سیلندرهای هیدرولیک و قطعات هیدرولیک برای مصارف صنعتی در ایران می باشد. رکسان پارسیان تولید کننده میلگردهای متقاطع استاندارد و ویژه، مفتول گرد و آسیاب برای انواع کاربردهای سیلندر صنعتی می باشد. بطری های ما با استانداردهای اصلی صنعت مطابقت دارند و در صورت درخواست گواهینامه های اضافی در دسترس هستند.تمام سیلندرها و قطعات هیدرولیک رکسان پارسیان برای ارائه خدمات طولانی و کارآمد، نیاز به تعمیر و نگهداری کم و تضمین عملکرد بالا در طول چرخه عمر محصول طراحی شده اند.
سیلندرهای هیدرولیک و سیلندرهای پنوماتیک وسایلی هستند که انرژی فشار سیال را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. آنها همچنین به عنوان محرک شناخته می شوند و به طور گسترده در دستگاه های کنترلی مختلف استفاده می شوند. از نظر حرکت، محرک ها شامل سیلندرهای هیدرولیکی یا پنوماتیکی با حرکت مستقیم، موتورهای حرکتی دورانی، محرک های آونگی حرکت چرخشی و انواع دیگر محرک ها هستند. سیلندر از هوای فشرده به عنوان منبع گاز برای تبدیل انرژی فشار گاز به انرژی مکانیکی استفاده می کند. سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای بادی بر اساس نحوه حرکت دسته بندی می شوند و سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای بادی را می توان به سیلندرهای تک کاره و سیلندرهای دو کاره تقسیم کرد. طول سیلندر هیدرولیک شامل کل هسته، ضخامت پیستون، ضخامت پایین و سر و طول پیوند است. آره. معمولا این طول برای دستگاه مناسب نیست. در این مورد، میله پیستون نیز به عنوان سیلندر پیستون و میله پیستون دوم عمل می کند.به این نوع استوانه ها سیلندر تلسکوپی می گویند. اگر سیلندرهای میله ای معمولی را تک مرحله ای بنامیم، سیلندرهای تلسکوپی واحدهای چند مرحله ای با دو، دو، چهار، پنج یا چند مرحله هستند. به طور کلی، سیلندرهای تلسکوپی بسیار گرانتر از سیلندرهای سنتی هستند. بیشتر سیلندرهای تلسکوپی تک اثره (فشار) هستند. سیلندر روغن تلسکوپی دو منظوره باید به طور خاص طراحی و ساخته شود.

نقش سیلندر دیفرانسیل در کشش مانند سیلندر معمولی است. اگر سیلندر همچنان نیاز به هل دادن داشته باشد، روغن به مخزن سمت میله سیلندر باز نمی گردد، بلکه به سمت پایین سیلندر جریان می یابد. به این ترتیب، سرعت حرکت سیلندر بسیار سریعتر است، اما حداکثر نیرویی که سیلندر می تواند ایجاد کند، همان نیروی سیلندر پیستونی است. یک سیلندر دیفرانسیل را می توان به یک سیلندر معمولی تبدیل کرد، اما با یک کنترل خاص اضافه شده است. سیلندرهای هیدرولیک "هوشمند" با سنسورهای موقعیت
سیلندرهای هیدرولیک حسگر موقعیت، نیاز به میله های سیلندر توخالی را از بین می برند. در عوض، یک نوار حسگر خارجی از فناوری جلوه هال برای خواندن موقعیت پیستون سیلندر استفاده می کند. این کار با قرار دادن یک آهنربای دائمی در پیستون انجام می شود.یک آهنربا میدان مغناطیسی را از طریق دیواره های فولادی سیلندر می فرستد و سیگنال موقعیت یابی را به سنسور می دهد.

سیلندر - و تمام اجزای مرتبط - باید برای نصب و نگهداری بعدی به راحتی در دسترس باشد. به عنوان مثال، اگر اتصالات را نتوان بدون تخریب خطوط مجاور بازرسی کرد، انگیزه کمی برای رفع نشتی های کوچکی که ممکن است رخ دهد وجود دارد.

تمام اجزای سیستم و هادی های سیال را به عنوان الاستیک در نظر بگیرید: طول آنها به دلیل تغییر در فشار، دما و تنش سیال تغییر می کند. این تغییرات کم نیستند. پالس های فشار تا 6000 psi سیلندرها را در 0.024 بار به مدت 24 ساعت کش می دهند. اگر از آلومینیوم یا چدن ساخته شده باشد، سیلندر می تواند حدود 2 تا 2.5 برابر بیشتر کشیده شود. اگر این کشش در طراحی تجهیزات لحاظ نشود، حتی با آخرین تکنیک های اتصال، سیستم در نهایت نشتی خواهد داشت. اگر نصب های قبلی نشتی داشته اند، شواهد روشنی از مزایای این رویکرد طراحی جدید در نظر بگیرید.

از آنجایی که سطح میله پیستون کوچکتر از سطح پوشش است، نیروی پسا بزرگتر از نیروی پسا است (با فرض فشارهای سیال برابر).از آنجایی که حجم کل سیلندر هنگام جمع شدن کامل (به دلیل حجم میله) کمتر از زمانی است که سیلندر کاملاً کشیده شده است، سیلندر سریعتر از زمانی که کشیده می شود (با فرض جریان یکسان) منقبض می شود.

مستقیم - سیلندرهایی با اتصالات ثابت نیرو را روی خطوط سیلندر حمل می کنند و برای انتقال نیرو در یک خط مستقیم مناسب هستند. محورهای میله، فلنج یا قلاب متقارن هستند و به نیروهای محوری یا تنش های میله پیستون اجازه می دهند به طور مساوی در اطراف خط مرکزی سیلندر توزیع شوند.

سیلندرهای دارای تهویه به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر فشار داخلی را تحمل کرده و برای نصب سیلندر در هر دو انتها گسترش می یابند. هنگامی که شاتون از دو سر سیلندر بیرون زده است، می توان از یک سر برای نصب سیلندر و از سر دیگر برای نصب سیلندر استفاده کرد. سیلندرها را پشتیبانی کنید یا به عناصر تجهیزات متصل شوید.

اتصالات فلنجی نیز برای کاربردهای انتقال خط مستقیم مناسب هستند. سه سبک موجود عبارتند از: فلنج سر مستطیلی، فلنج سر مربعی، و سر مستطیلی بزرگتر و ضخیم تر با سوراخ های نصب.سه نسخه از یک کلاه وجود دارد. انتخاب نصب فلنج تا حدی به این بستگی دارد که آیا نیروی غالب اعمال شده به بار باعث فشرده شدن یا فشرده شدن میله پیستون می شود.

جک هیدرولیک

در واقع جک هیدرولیک وسیله ای استوانه ای است که دارای مکانیزمی است که در داخل سیلندر روغنی وجود دارد که به روغن فشار وارد می کند. نیرویی که وارد می شود باعث روغن می شود

تراکم تراکم ناپذیر به سیلندر دیگری که بزرگتر از سیلندر قبلی است منتقل می شود و در مرحله بعد همین روغن با فشاری که بر پیستون سیلندر وارد می کند باعث حرکت جسم می شود مثلا جسم مکانیکی روی سیلندر. این نوع مکانیزم را می توانید در عملکرد ماشین هایی مانند جرثقیل مشاهده کنید. این نوع مکانیزم ممکن است ساده به نظر برسد، اما با این سادگی، کارهای بسیار دشواری را با بالاترین کارایی انجام می دهد.

روغنی که تراکم ناپذیر است و به روغن موجود نیرو وارد می کند، این اصل الگوریتم مورد استفاده جک هیدرولیک است. نکته مهم این است که فشار وارد شده به پیستون کوچک درست به پیستون بزرگ می رود و باعث بالا آمدن آن می شود.

تعریف دیگر جک هیدرولیک: این نمونه ای از سیلندر هیدرولیک است که فقط در یک طرف کار می کند و اغلب ظرفیت زیادی دارد. در ساختار جک های هیدرولیک به جای پیستون از میله ای با قطر زیاد با یک شانه در انتها استفاده می شود.وجود شانه دلیل خارج نشدن میله از محفظه سیلندر است.نحوه عملکرد جک های هیدرولیک

در قسمتی از جک هیدرولیک که جرم بدنه قرار دارد سطح مقطع بزرگتری وجود دارد که نیاز به نیروی بیشتری دارد و سطح مقطع پایین نیز قسمتی از جک هیدرولیک است که روغن را از طریق پمپ جک هیدرولیک به حرکت در می آورد. که نیاز به برق کمتری دارد.
یعنی با توجه به قدرت و توان خود باید از نیروی کم، سطح مقطع کم، نیروی کوچک، سطح مقطع زیاد استفاده کنیم.

در جک های هیدرولیک دسته جک یک اهرم کمکی با خواص مکانیکی منحصر به فرد خود است. این دسته مسئول افزایش درایو است. نیروی مفید این کلاس وارد جک هیدرولیک می شود و این نیرو را افزایش می دهد. این عمل به تنهایی باعث می شود که خواص مکانیکی کل دستگاه برابر با خواص این دو قسمت باشد.

فشار وارد شده به تمام سیلندرها در واقع همان نیرویی است که به مدول سطح اعمال می شود که با یکدیگر برابر هستند.

در واقع هیچ ابزاری نمی تواند حجم کار را افزایش دهد. مقدار روغن را یکسان وارد کنید، زیرا در هر دو سیلندر از آنجایی که حجم آنها برابر است، وزن روغن و مقدار روغن برابر با سطح مقطع و فاصله جابجایی پیستون است.

کاربرد جک هیدرولیک

نیروی هیدرولیک سال‌هاست که برای تسهیل بالا بردن و جابجایی ماشین‌آلات کشاورزی استفاده می‌شود. این استفاده از نیرو برای کنترل و نحوه نشستن آن بر روی تراکتور در ماشین های مدرن استفاده می شود. در همه ماشین ها از انواع جک ها برای کمک به حرکت خودرو از سوراخ ها یا جابجایی لاستیک ها استفاده می شود. آنها از انواع جک استفاده می کنند. همه انواع جک های هیدرولیک کاربردهای گسترده تری دارند زیرا امروزه به طور گسترده در خودروهای سواری استفاده می شوند و هنوز هم جزء ضروری در وسایل نقلیه سنگین محسوب می شوند.
به طور خاص، جک های هیدرولیک در ماشین آلات معدن و راه سازی، آسانسور، کامیون کمپرسی، جرثقیل، لیفتراک و غیره استفاده می شود.

یکی از دلایل مهم اهمیت استفاده از این نوع جک هیدرولیک، شکل و ساختار تقریبا ساده و قدرت بسیار بالای آن است.

جک های هیدرولیک بسیار مهم هستند و در صنعت کاربرد دارند.به زبان ساده:

بلند کردن و جابجایی ماشین آلات سنگین، جرثقیل، استفاده از پالایشگاه، حفاری زیرزمینی، ساخت و ساز و برج سازی، کلیه وسایل نقلیه و غیره.تنوع و تنوع زیاد این جک ها باعث شده است که جک های هیدرولیک در هزاران مدل و تیپ مختلف در طول ها و قطر های مختلف و در طرح های مختلف تولید شود.

هنگامی که جک هیدرولیک چرخه خود را کامل کرد، باید برای چرخه های بعدی به موقعیت اولیه خود بازگردد. ، انجام نشده است، شفت تنها زمانی به حالت اولیه خود باز می گردد که روغن از ورودی خارج شود. نیروی برگرداندن شفت به موقعیت اصلی خود ممکن است توسط یک موتور الکتریکی به عنوان منبع خارجی، احتمالاً توسط جرم جک هیدرولیک، مانند آسانسور اعمال شود. برخی از سیستم ها از فنر برای بازگرداندن شفت به موقعیت اولیه خود استفاده می کنند. نقطه ضعف این نوع سیستم ها عدم کنترل نرخ بازگشت است که می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

جک هیدرولیک دو طرفه به این معنی است که در دو طرف جک دریچه های ورودی و خروجی وجود دارد و حرکت رو به جلو و عقب توسط قدرت روغن انجام می شود که باعث می شود جک در طول فرآیند جلو و عقب تحت فشار قرار گیرد.

هنگامی که حداکثر نیرو اعمال می شود، روغن می تواند با فشار دادن به پشت پیستون به جلو حرکت کند.در پایان ضربه، زمانی که روغن به گردن جک هیدرولیک فشار داده می شود، حرکت در جهت عقب است که همیشه کمتر از حرکت رو به جلو است.

جک های تلسکوپی یکی از پرکاربردترین انواع جک های هیدرولیک در بازار و صنعت هیدرولیک می باشد. جک های تلسکوپی به دو صورت یک طرفه و دو طرفه تولید می شوند. طراحی جک تلسکوپی بر تعداد معینی از لوله‌های کرومی که به صورت تلسکوپی مونتاژ شده‌اند، تمرکز دارد و هر سیلندر به عنوان محور بعدی جک در نظر گرفته می‌شود.

در حال حاضر از این نوع طرح ها در مکان هایی استفاده می شود که فضای زیادی وجود ندارد اما چندین برابر دوره مورد نیاز است. جک های تلسکوپی به طور گسترده در بالابرهای هیدرولیک مانند آسانسور و ماشین های دفع زباله استفاده می شود. البته این نوع جک ها معایبی نیز دارند که از جمله آنها می توان به طول عمر کوتاه یا کمبود جا برای جا دادن دیگ اشاره کرد. جک های هیدرولیک تلسکوپی انواع مختلفی دارند: جک های یک طرفه، دو طرفه، همگام و غیر سنکرون. جک ها مختصات خاص خود را دارند و طرح های منحصر به فرد خود را دارند و در مقایسه با انواع دیگر جک های هیدرولیک تلسکوپی قیمت بالاتری دارند و در تولید و ساخت نیز بسیار دقت شده است.این نیاز به برنامه ریزی بسیار دقیق دارد.

نیروی حاصل از جک هیدرولیک صنعتی اختلاف فشار در دو جهت پیستون است که تابعی از سطح مقطع پیستون نیز می باشد. یک اشتباه رایج گاهی اوقات استفاده از فشار سیستم برای محاسبه قدرت جک است.
در وضعیت صحیح باید فشار ورودی را برای محاسبه نیروی خروجی جک هیدرولیک در نظر گرفت.
اگر بخواهیم قطر پیستون را محاسبه کنیم باید نیروی ایجاد شده در هنگام باز شدن جک هیدرولیک را در نظر بگیریم.
همچنین برای محاسبه توان جک هیدرولیک ابتدا قطر شفت و پیستون را مشخص کنید.
اگر از جک هیدرولیک به صورت کج استفاده شود، نیروی اسمی جک از نیروی واقعی اعمال شده بیشتر است.
جریان مورد نیاز را می توان با سرعتی که جک در آن حرکت می کند به دست آورد، زیرا سرعت تابعی از جریان است.

رکسان پارسیان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و تامین کنندگان سیلندرهای هیدرولیک و قطعات هیدرولیک برای مصارف صنعتی در ایران می باشد. رکسان پارسیان تولید کننده میلگردهای متقاطع استاندارد و ویژه، مفتول گرد و آسیاب برای انواع کاربردهای سیلندر صنعتی می باشد. بطری های ما با استانداردهای اصلی صنعت مطابقت دارند و در صورت درخواست گواهینامه های اضافی در دسترس هستند.تمام سیلندرها و قطعات هیدرولیک رکسان پارسیان برای ارائه خدمات طولانی و کارآمد، نیاز به تعمیر و نگهداری کم و تضمین عملکرد بالا در طول چرخه عمر محصول طراحی شده اند.
سیلندرهای هیدرولیک و سیلندرهای پنوماتیک وسایلی هستند که انرژی فشار سیال را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. آنها همچنین به عنوان محرک شناخته می شوند و به طور گسترده در دستگاه های کنترلی مختلف استفاده می شوند. از نظر حرکت، محرک ها شامل سیلندرهای هیدرولیکی یا پنوماتیکی با حرکت مستقیم، موتورهای حرکتی دورانی، محرک های آونگی حرکت چرخشی و انواع دیگر محرک ها هستند. سیلندر از هوای فشرده به عنوان منبع گاز برای تبدیل انرژی فشار گاز به انرژی مکانیکی استفاده می کند. سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای بادی بر اساس نحوه حرکت دسته بندی می شوند و سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای بادی را می توان به سیلندرهای تک کاره و سیلندرهای دو کاره تقسیم کرد. طول سیلندر هیدرولیک شامل کل هسته، ضخامت پیستون، ضخامت پایین و سر و طول پیوند است. آره. معمولا این طول برای دستگاه مناسب نیست. در این مورد، میله پیستون نیز به عنوان سیلندر پیستون و میله پیستون دوم عمل می کند.به این نوع استوانه ها سیلندر تلسکوپی می گویند. اگر سیلندرهای میله ای معمولی را تک مرحله ای بنامیم، سیلندرهای تلسکوپی واحدهای چند مرحله ای با دو، دو، چهار، پنج یا چند مرحله هستند. به طور کلی، سیلندرهای تلسکوپی بسیار گرانتر از سیلندرهای سنتی هستند. بیشتر سیلندرهای تلسکوپی تک اثره (فشار) هستند. سیلندر روغن تلسکوپی دو منظوره باید به طور خاص طراحی و ساخته شود.

نقش سیلندر دیفرانسیل در کشش مانند سیلندر معمولی است. اگر سیلندر همچنان نیاز به هل دادن داشته باشد، روغن به مخزن سمت میله سیلندر باز نمی گردد، بلکه به سمت پایین سیلندر جریان می یابد. به این ترتیب، سرعت حرکت سیلندر بسیار سریعتر است، اما حداکثر نیرویی که سیلندر می تواند ایجاد کند، همان نیروی سیلندر پیستونی است. یک سیلندر دیفرانسیل را می توان به یک سیلندر معمولی تبدیل کرد، اما با یک کنترل خاص اضافه شده است. سیلندرهای هیدرولیک "هوشمند" با سنسورهای موقعیت
سیلندرهای هیدرولیک حسگر موقعیت، نیاز به میله های سیلندر توخالی را از بین می برند. در عوض، یک نوار حسگر خارجی از فناوری جلوه هال برای خواندن موقعیت پیستون سیلندر استفاده می کند. این کار با قرار دادن یک آهنربای دائمی در پیستون انجام می شود.یک آهنربا میدان مغناطیسی را از طریق دیواره های فولادی سیلندر می فرستد و سیگنال موقعیت یابی را به سنسور می دهد.

سیلندر - و تمام اجزای مرتبط - باید برای نصب و نگهداری بعدی به راحتی در دسترس باشد. به عنوان مثال، اگر اتصالات را نتوان بدون تخریب خطوط مجاور بازرسی کرد، انگیزه کمی برای رفع نشتی های کوچکی که ممکن است رخ دهد وجود دارد.

تمام اجزای سیستم و هادی های سیال را به عنوان الاستیک در نظر بگیرید: طول آنها به دلیل تغییر در فشار، دما و تنش سیال تغییر می کند. این تغییرات کم نیستند. پالس های فشار تا 6000 psi سیلندرها را در 0.024 بار به مدت 24 ساعت کش می دهند. اگر از آلومینیوم یا چدن ساخته شده باشد، سیلندر می تواند حدود 2 تا 2.5 برابر بیشتر کشیده شود. اگر این کشش در طراحی تجهیزات لحاظ نشود، حتی با آخرین تکنیک های اتصال، سیستم در نهایت نشتی خواهد داشت. اگر نصب های قبلی نشتی داشته اند، شواهد روشنی از مزایای این رویکرد طراحی جدید در نظر بگیرید.

از آنجایی که سطح میله پیستون کوچکتر از سطح پوشش است، نیروی پسا بزرگتر از نیروی پسا است (با فرض فشارهای سیال برابر).از آنجایی که حجم کل سیلندر هنگام جمع شدن کامل (به دلیل حجم میله) کمتر از زمانی است که سیلندر کاملاً کشیده شده است، سیلندر سریعتر از زمانی که کشیده می شود (با فرض جریان یکسان) منقبض می شود.

مستقیم - سیلندرهایی با اتصالات ثابت نیرو را روی خطوط سیلندر حمل می کنند و برای انتقال نیرو در یک خط مستقیم مناسب هستند. محورهای میله، فلنج یا قلاب متقارن هستند و به نیروهای محوری یا تنش های میله پیستون اجازه می دهند به طور مساوی در اطراف خط مرکزی سیلندر توزیع شوند.

سیلندرهای دارای تهویه به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر فشار داخلی را تحمل کرده و برای نصب سیلندر در هر دو انتها گسترش می یابند. هنگامی که شاتون از دو سر سیلندر بیرون زده است، می توان از یک سر برای نصب سیلندر و از سر دیگر برای نصب سیلندر استفاده کرد. سیلندرها را پشتیبانی کنید یا به عناصر تجهیزات متصل شوید.

اتصالات فلنجی نیز برای کاربردهای انتقال خط مستقیم مناسب هستند. سه سبک موجود عبارتند از: فلنج سر مستطیلی، فلنج سر مربعی، و سر مستطیلی بزرگتر و ضخیم تر با سوراخ های نصب.سه نسخه از یک کلاه وجود دارد. انتخاب نصب فلنج تا حدی به این بستگی دارد که آیا نیروی غالب اعمال شده به بار باعث فشرده شدن یا فشرده شدن میله پیستون می شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 123
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 109
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 44
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 254
  • بازدید ماه : 771
  • بازدید سال : 7716
  • بازدید کلی : 101701
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی