loading...

زومیت

بازدید : 9473
شنبه 31 تير 1402 زمان : 12:32

امروزه تاثیر ارزهای دیجیتال بر اقتصاد جهان بر هیچکس پوشیده نیست. روز به روز بر تعداد کاربران، موسسات و کشورهای فعال در زمینه تراکنش ارزهای دیجیتال افزوده می شود. بسیاری از مردم می خواهند از بازار ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنند. روش های مختلفی برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که تجارت ارز دیجیتال یکی از آنهاست. تجارت خرید و فروش ارز دیجیتال برای کسب سود از نوسانات بازار است. اما باید بدانید که لازمه معامله موفق، کسب دانش لازم در این زمینه است. آموزش تجارت ارز دیجیتال به شما کمک می کند تا معاملات سودآوری داشته باشید.

با در نظر گرفتن این مشکل، تصمیم گرفتیم به زبانی ساده توضیح دهیم که معامله ارز دیجیتال چیست و ابزارهای آموزش ترید ارز دیجیتال را به شما ارائه دهیم.

ارز دیجیتال و ارز دیجیتال چیست؟
ارز دیجیتال نوعی ارز است که فقط به صورت دیجیتالی یا الکترونیکی وجود دارد و به صورت فیزیکی وجود ندارد. به پول دیجیتال پول الکترونیک، ارز الکترونیکی یا پول سایبری نیز گفته می شود. کریپتوکارنسی نوعی ارز دیجیتال الکترونیکی است که از توابع رمزنگاری برای انجام تراکنش ها استفاده می کند.به این توجه کنید:

رمزارزها ارزهایی هستند که فقط از طریق رایانه یا تلفن همراه قابل دسترسی هستند زیرا فقط به صورت الکترونیکی وجود دارند. (از لحاظ فیزیکی در دسترس نیست)
از آنجایی که ارزهای دیجیتال نیازی به واسطه ندارند، هزینه تراکنش با استفاده از این نوع ارزها کاهش می یابد.
همه ارزهای دیجیتال نوعی ارز دیجیتال هستند، اما همه ارزهای دیجیتال رمزارز نیستند.
تجارت ارز دیجیتال چیست؟
تجارت ارز دیجیتال به تجارت ارز دیجیتال (تجارت یا معامله؛ تجارت) گفته می شود و هدف آن کسب سود در بازه های زمانی مختلف است. انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش وجود دارد و هر کسی می‌تواند به دلخواه تجارت یکی از آنها را آغاز کند.

متأسفانه اکثر مقالات و کتاب ها تفاوت بین تجارت و استخراج را نادیده می گیرند. در حالی که هدف از سرمایه گذاری کسب ثروت در یک دوره زمانی طولانی با خرید و نگهداری یک سری دارایی (سهام، اوراق قرضه، دلار، طلا و غیره) است. از سوی دیگر، معامله به معنای خرید و فروش مکرر در بازار مالی برای کسب سود بیشتر است. اگرچه هم تجارت ارز دیجیتال و هم سرمایه گذاری به دنبال سود بیشتر هستند، اما راه های مختلفی را برای رسیدن به این هدف دنبال می کنند.بازرگان کیست؟
یک معامله گر ارز دیجیتال را بر اساس نمودار قیمت و اخبار بازار برای کسب سود معامله می کند. یک معامله گر حرفه ای کسی است که:

او توانایی مطالعه موضوعات روز دنیا و تحلیل فنی آنها را دارد.
توانایی تفکر در مورد تمام جنبه های یک موضوع را دارد.
او از صبر و انضباط خوبی برخوردار است.
قابلیت استخراج اطلاعات از نمودار قیمت را دارد.
فعال است و نظارتی بر بازار ندارد.
جهت درست بازار را تشخیص می دهد.
معامله جفت ارز به چه معناست؟
هنگامی که دو ارز مختلف با یکدیگر مبادله یا معامله می شوند (یک جفت ارز)، یک معامله جفت ارز رخ می دهد. ارز اول در این معامله، ارز پایه و ارز دوم، ارز مظنه نامیده می شود.

در بیشتر موارد، بزرگترین اشتباه معامله گران این است که ارزهای مناسب را انتخاب نمی کنند. انتخاب جفت ارز مناسب در تعیین استراتژی ورود و خروج به بازار بسیار مهم است. بنابراین قبل از معامله جفت ارز باید اطلاعات خود را در این قسمت تکمیل کنید. در حال حاضر امکان داد و ستد جفت ارزهای دیجیتال تتر در Valex وجود دارد.

بیشتر بخوانید:آموزش ارز دیجیتال

انواع معاملات ارز دیجیتال
یک معامله گر ارز دیجیتال ابتدا باید دانش تحلیلی برای مطالعه بازار کسب کند.تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو روش رایج برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال هستند. یادگیری هر دو روش به معامله گر کمک می کند تا تصمیمات سریع و هوشمندانه ای را در زمان مناسب اتخاذ کند که به نفع آنها باشد. از طرفی هر معامله گر باید برای خود استراتژی معاملاتی داشته باشد تا بتواند معاملات خود را با آرامش بیشتری و به دور از هیجان انجام دهد. به عنوان مثال، معامله گر باید چارچوب زمانی را در تحلیل خود تعریف کند. برای انتخاب بهترین بازه زمانی، هر معامله گر باید استراتژی معاملاتی، اهداف و ویژگی های شخصیتی خود را در نظر بگیرد.

به طور کلی، معاملات ارزهای دیجیتال کوتاه مدت برای معامله گران با تجربه و معاملات طولانی مدت برای افراد کم تجربه توصیه می شود. در زیر به روش های مختلف معاملاتی با توجه به بازه های زمانی مختلف می پردازیم.

خرید و فروش فوری ارز دیجیتال یا اسکالپینگ
معامله ارز دیجیتال برای مدت زمان بسیار کوتاه (چند ثانیه تا چند دقیقه) برای کسب سود سریع را خرید و فروش فوری یا اسکالپ می گویند. در این روش، به زبان ساده، یک معامله گر ارزهای دیجیتال را با قیمت پایین خریداری می کند و پس از افزایش قیمت، آنها را به فروش می رساند.با توجه به استراتژی معاملاتی معامله گر، ممکن است میزان سود در نظر گرفته شده در هر خرید و فروش بسیار ناچیز باشد و با افزایش تعداد معاملات، میزان سود دریافتی قابل توجه باشد.

روش تحلیل در این روش مبتنی بر استفاده از ربات های معاملاتی، بسترهای معاملاتی خودکار و تحلیل تکنیکال است (در این تحلیل فقط متغیر قیمت در نظر گرفته می شود).

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا معاملات روزانه
معاملات روزانه کوتاه مدت است و می تواند به معنای نگهداری دارایی فقط برای یک روز باشد. در این روش، معامله گر به امید کسب سود ناچیز اما سریع، دارایی را قبل از پایان روز می فروشد. در معاملات روزانه، پتانسیل رشد آتی یک ارز دیجیتال در نظر گرفته نمی شود و تنها از نوسانات قیمت یک ارز دیجیتال در طول روز برای سود استفاده می شود.

یکی از مهمترین مزیت های خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال این است که معامله گر نتایج معاملات خود را خیلی زود می بیند و می تواند با محاسبه میزان سود یا زیان خود، استراتژی معاملاتی خود را برای روزهای بعد مشخص کند. روش تحلیل در خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال، تحلیل تکنیکال است.

معاملات نوسان ارز دیجیتال
معاملات ارز دیجیتال در میان مدت با روش خرید و فروش نوسان انجام می شود.برخلاف معاملات روزانه که شامل خرید و فروش روزانه برای کسب سود کم است، در خرید و فروش نوسانی، معامله گران از تحلیل تکنیکال برای یافتن موقعیت های مناسب برای سرمایه گذاری در بازه زمانی 2 هفته تا 2 ماهه استفاده می کنند تا بتوانند سود بیشتری کسب کنند.

معاملات نوسانی یک تجارت بسیار محبوب برای معامله گران ارزهای دیجیتال است زیرا قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به طور مرتب نوسانات شدید قیمت را در طول یک هفته نشان می دهد. این نوسانات قیمت به معامله گران اجازه می دهد تا در صورت رسیدن به نقاط ورودی و خروجی مناسب، سود خوبی به دست آورند.

خرید و فروش ارز دیجیتال با موقعیت یا معامله موقعیت
معامله ارزهای دیجیتال از طریق روش موقعیت یابی، در یک دوره بلند مدت و با کمک تحلیل تکنیکال و بنیادی انجام می شود. در این روش در واقع با استفاده از تحلیل فاندامنتال موقعیت خرید و فروش از 3 تا 12 ماه در نظر گرفته می شود (متغیرهای کلیدی مانند ارزش بازار، تعداد ارز دیجیتال و بنیانگذاران ارز دیجیتال مورد نظر در نظر گرفته می شود).اگرچه تجارت ارز دیجیتال از طریق روش موقعیت یابی آسان به نظر می رسد، اما قوانین خاص خود را دارد که باید از آنها آگاه باشید. اگرچه معاملات موقعیت بیشتر بر تحلیل بنیادی متکی است، اما به کمک ابزارهای تحلیل تکنیکال نیز برای یافتن موقعیت های ورود و خروج نیاز دارد.

تجارت کپی، بهترین استراتژی برای معامله گران مبتدی
تجارت کپی یکی از استراتژی های تجارت ارز دیجیتال است. در این روش کاربر یک معامله گر حرفه ای را انتخاب می کند و دقیقا همان کاری را که آن معامله گر انجام می دهد را اجرا می کند. در برخی از پلتفرم‌ها، کاربران می‌توانند با بررسی مشخصات معامله‌گران حرفه‌ای و انتخاب شخصی که می‌خواهند دنبال کنند، روش معاملات کپی خودکار را انتخاب کنند.

یکی از مهمترین مزایای معاملات کپی کاهش ریسک معاملات است. زیرا معامله گران همان رفتارها و استراتژی های معامله گران حرفه ای را اعمال می کنند. به همین دلیل امکان انجام معاملات با زیان را کاهش می دهد. اما باید توجه داشت که این روش برای معامله گران تازه کار توصیه می شود. زیرا این روش باعث می شود معامله گر بیش از حد به دیگران اعتماد کند و در نهایت معامله گر اعتماد لازم برای تصمیم گیری را از دست بدهد.ابزارهای لازم برای یادگیری معاملات ارزهای دیجیتال
معامله گران برای داشتن نگرش صحیح نسبت به بازار باید از مجموعه ای از ابزارهای لازم برای معاملات ارز دیجیتال استفاده کنند. ابزارهای زیادی وجود دارد که یک معامله گر می تواند از آنها برای تجزیه و تحلیل بازار استفاده کند. با این حال، تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو روش پرکاربرد برای تعیین بهترین زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند.

بیشتر بخوانید:آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

تحلیل بنیادی
در این نوع تحلیل، معامله گر عوامل اصلی موثر بر قیمت ارز دیجیتال را تجزیه و تحلیل می کند و تصمیم می گیرد که آیا ارز دیجیتال مورد نظر برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر. مهمترین هدف تحلیل بنیادی، تحلیل ارزش ذاتی و قیمت ارز دیجیتال و مقایسه آن با قیمت فعلی است. ارزش ذاتی در واقع ارزش واقعی ارز دیجیتال است.

اگر ارزش ذاتی یک ارز دیجیتال بالاتر از ارزش فعلی آن باشد، می توان نتیجه گرفت که قیمت فعلی دارایی ارزان است و ممکن است گزینه خوبی برای خرید باشد، اما اگر ارزش ذاتی یک ارز دیجیتال کمتر از ارزش فعلی آن باشد، قیمت فعلی دارایی مورد نظر منطقی نیست و باید منتظر ماند تا آن را وارد بازار کند.تحلیل تکنیکال
تحلیل تکنیکال بر مطالعه رفتار قیمت گذشته برای تعیین ارزش دارایی و پیش‌بینی حرکت آینده تمرکز دارد. سرمایه گذارانی که از این روش تحلیل بازار استفاده می کنند معتقدند که تاریخ همیشه تکرار می شود. به همین دلیل با استفاده از نمودارها و روابط ریاضی سعی در تحلیل روند قیمت در گذشته دارند تا بتوانند نوسانات قیمت و رفتار آنها را در آینده پیش بینی کنند. از آنجایی که نمودارها در این نوع تحلیل ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، به تحلیلگران تکنیکال چارتیست نیز می گویند. مهمترین ابزار تحلیل تکنیکال برای معاملات ارزهای دیجیتال شامل نمودارهای قیمت، الگوهای قیمت، خطوط حمایت و مقاومت، اندیکاتورها و غیره است.

آموزش تجارت ارز دیجیتال
تجارت ارزهای دیجیتال بدون دانش مناسب مانند غواصی در تاریکی است. بسیاری از افراد روزانه با هدف کسب سود وارد بازار ارزهای دیجیتال می شوند و به دلیل نداشتن مهارت کافی متحمل ضررهای بزرگی شده و دارایی های خود را از دست می دهند. اگر تصمیم به کسب درآمد از طریق معامله ارز دیجیتال دارید، می توانید با شرکت در دوره های آموزشی تجارت، دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.برخی از موضوعات مهم آموزش تجارت ارز دیجیتال عبارتند از:

آشنایی با شرایط ارز دیجیتال
دنیای ارزهای دیجیتال مملو از اصطلاحات مختلفی است که اگر اطلاعات کافی در مورد آنها نداشته باشید، قطعا هنگام معامله با ارزهای دیجیتال با مشکل مواجه خواهید شد. قدم اول، معرفی مختصری از این اصطلاحات است تا بتوانید در مورد هر یک از آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آشنایی با شبکه بلاک چین
ابتدا باید با مفهوم بلاک چین، انواع آن و مزایا و معایب هر کدام آشنا شوید تا بتوانید بلاک چین های ارزهای دیجیتال مختلف را با هم مقایسه کنید. بلاک چین ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در این فصل معرفی می شود و منابع مهمی برای آشنایی بیشتر با شبکه های بلاک چین در اختیار شما قرار می گیرد.

آشنایی با کیف پول ارز دیجیتال
برای ذخیره ارزهای دیجیتال هنگام معامله ارز دیجیتال، به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید. کیف پول ها انواع مختلفی دارند و هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. در این قسمت با انواع کیف پول، نحوه ایجاد و اتصال به آنها آشنا می شوید. همچنین تمامی نکات مهم امنیتی مربوط به کیف پول ارز دیجیتال برای ارتقای امنیت دارایی ها توضیح داده خواهد شد.دانستن کیف پول های معروف و نحوه تراکنش در آن کیف پول ها از دیگر مواردی است که مورد بحث قرار خواهد گرفت.

آشنایی با انواع مبادلات و کار با آنها
صرافی ارز دیجیتال به طور کلی به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. با توجه به اینکه یکی از مهم ترین مراحل در معامله ارزهای دیجیتال انتخاب صرافی است، شناخت انواع صرافی ها و نحوه کار با آن ها بسیار مهم است. همچنین در این قسمت کار با برخی صرافی های ارز دیجیتال خارجی و ایرانی آموزش داده می شود.

آموزش تحلیل بازار ارز دیجیتال
اگر با ابزارهای تحلیل بازار آشنا نباشید، قطعا نمی توانید معاملات سودآوری داشته باشید. تحلیل تکنیکال و فاندامنتال دو روش برای تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال است که به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام بازار برای سرمایه گذاری مناسب است. در این بخش تمامی ابزارهای رایج در تحلیل تکنیکال و بنیادی ارائه می شود.

تجارت اجتماعی بهترین منبع برای یادگیری در مورد تجارت ارز دیجیتال است

تجارت اجتماعی یکی از روش های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که زمان کافی برای یادگیری معاملات ارزهای دیجیتال را ندارید، تجارت اجتماعی بهترین گزینه برای شماست.زیرا از این طریق قادر خواهید بود رفتار معامله گران حرفه ای را مشاهده و تقلید کنید.

تجارت اجتماعی در واقع یک پلت فرم شبکه اجتماعی است که معامله گران ایده ها و استراتژی های تجارت ارزهای دیجیتال خود را به اشتراک می گذارند. شما می توانید استراتژی مورد نظر خود را با بررسی گزارش های ثبت شده پیدا کنید و دقیقا همان را اعمال کنید.

یکی از مهمترین مزایای این روش افزایش دانش جمعی و کمک گرفتن از تجربیات دیگران است. از طرف دیگر، این یک منبع یادگیری معاملاتی مقرون به صرفه است و کار بر روی این پلتفرم ها بسیار آسان است. پلتفرم های تجارت اجتماعی روز به روز در حال افزایش هستند که محبوب ترین آنها عبارتند از:

  • آواترید
  • eToro
  • TradingView


ارزهای دیجیتال مهم و معروف برای تجارت کدامند؟
اگر تصمیم گرفته اید از طریق معامله ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنید، دانستن برخی از ارزهای دیجیتال و نحوه عملکرد آنها بسیار مهم است. در زیر 5 نوع ارز دیجیتال شناخته شده (رمزگذاری شده) را ارائه می دهیم:

ارز دیجیتال بیت کوین
بیت کوین (BTC) یک ارز دیجیتال است که توسط ساتوشی ناکاموتو در سال 2008 معرفی و در سال 2009 ایجاد شد.شما می توانید از بیت کوین به عنوان پول معمولی برای خرید و فروش اقلام ضروری استفاده کنید و از نظر کاربری نیز می توان گفت بیت کوین هیچ تفاوتی با سایر ارزهای رایج ندارد.

استفاده از بیت کوین چندان دشوار نیست و می توانید بدون نیاز به درک جزئیات فنی نحوه عملکرد شبکه بیت کوین از آن استفاده کنید. هنگامی که یک کیف پول بیت کوین را روی تلفن همراه یا رایانه خود نصب می کنید، می توانید هر تعداد بیت کوین را که می خواهید به کیف پول شخص دیگری منتقل کنید.

ارز دیجیتال اتریوم
اتریوم (ETH) یک پلت فرم محاسباتی غیرمتمرکز است که قادر به عملکرد قرارداد هوشمند است. این سیستم غیرمتمرکز توسط هیچ شخص یا سازمانی کنترل نمی شود و تبادل اتریوم مستقل از بانک ها انجام می شود. ارز دیجیتال مبادله شده در این شبکه اتر نام دارد.

ارز دیجیتال ریپل
ریپل (XRP) یک سیستم صرافی، انتقال وجه و تسویه پول با سرعت بالا است. این برنامه پرداخت های بین المللی فوری، ایمن و ارزان را ارائه می دهد. شبکه پرداخت ریپل در واقع پول را از طریق اینترنت از طریق اتصال به بانک ها و موسسات مالی منتقل می کند.ارز دیجیتال لایت کوین
لایت کوین (LTC) یکی دیگر از ارزهای رمزنگاری شده محبوب است که تحت مجوز MIT / X11 منتشر شده است. این ارز از بیت کوین الهام گرفته شده است و از نظر فنی تقریباً مشابه بیت کوین است. تفاوت اصلی لایت کوین و بیت کوین در سرعت تولید بلاک است. بلاک های لایت کوین سریعتر از بیت کوین تولید می شوند. به همین دلیل، تراکنش های لایت کوین در مدت زمان کوتاه تری نسبت به بیت کوین تایید می شوند.

بیت کوین کش
بیت کوین کش (BCH) شاخه ای از بیت کوین است که برای حل برخی از مشکلات بیت کوین مانند محدودیت اندازه بلوک ایجاد شده است. با به روز رسانی بیت کوین، اندازه بلوک از 1 مگابایت به 8 مگابایت افزایش یافت. با افزایش حجم بلاک در بیت کوین کش، تراکنش ها سریعتر و در زمان کمتری انجام می شود.

بر روی پلتفرم های معاملاتی امن معامله کنید
معامله ارز دیجیتال برای سود فقط با یادگیری و افزایش سطح دانش در زمینه ارزهای دیجیتال امکان پذیر است. در کنار افزایش اطلاعات، پلتفرمی که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال انتخاب می کنید بسیار مهم و فوق العاده حساس است.

علیرغم مشکلاتی که در حوزه معاملات ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی وجود دارد، والکس برای رفع برخی از این مشکلات از جمله دسترسی به بازارهای خارجی (بایننس یا سایر پلتفرم های خارجی)، خرید و فروش با سود ناعادلانه و حضور کلاهبرداران در این زمینه، بستر امنی را برای معامله ارز دیجیتال و معامله جفت ارز (بر اساس تتر) فراهم کرده است.برای دریافت مشاوره و تجارت ارز دیجیتال می توانید به تیم والکس بپیوندید.

امروزه تاثیر ارزهای دیجیتال بر اقتصاد جهان بر هیچکس پوشیده نیست. روز به روز بر تعداد کاربران، موسسات و کشورهای فعال در زمینه تراکنش ارزهای دیجیتال افزوده می شود. بسیاری از مردم می خواهند از بازار ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنند. روش های مختلفی برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که تجارت ارز دیجیتال یکی از آنهاست. تجارت خرید و فروش ارز دیجیتال برای کسب سود از نوسانات بازار است. اما باید بدانید که لازمه معامله موفق، کسب دانش لازم در این زمینه است. آموزش تجارت ارز دیجیتال به شما کمک می کند تا معاملات سودآوری داشته باشید.

با در نظر گرفتن این مشکل، تصمیم گرفتیم به زبانی ساده توضیح دهیم که معامله ارز دیجیتال چیست و ابزارهای آموزش ترید ارز دیجیتال را به شما ارائه دهیم.

ارز دیجیتال و ارز دیجیتال چیست؟
ارز دیجیتال نوعی ارز است که فقط به صورت دیجیتالی یا الکترونیکی وجود دارد و به صورت فیزیکی وجود ندارد. به پول دیجیتال پول الکترونیک، ارز الکترونیکی یا پول سایبری نیز گفته می شود. کریپتوکارنسی نوعی ارز دیجیتال الکترونیکی است که از توابع رمزنگاری برای انجام تراکنش ها استفاده می کند.به این توجه کنید:

رمزارزها ارزهایی هستند که فقط از طریق رایانه یا تلفن همراه قابل دسترسی هستند زیرا فقط به صورت الکترونیکی وجود دارند. (از لحاظ فیزیکی در دسترس نیست)
از آنجایی که ارزهای دیجیتال نیازی به واسطه ندارند، هزینه تراکنش با استفاده از این نوع ارزها کاهش می یابد.
همه ارزهای دیجیتال نوعی ارز دیجیتال هستند، اما همه ارزهای دیجیتال رمزارز نیستند.
تجارت ارز دیجیتال چیست؟
تجارت ارز دیجیتال به تجارت ارز دیجیتال (تجارت یا معامله؛ تجارت) گفته می شود و هدف آن کسب سود در بازه های زمانی مختلف است. انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش وجود دارد و هر کسی می‌تواند به دلخواه تجارت یکی از آنها را آغاز کند.

متأسفانه اکثر مقالات و کتاب ها تفاوت بین تجارت و استخراج را نادیده می گیرند. در حالی که هدف از سرمایه گذاری کسب ثروت در یک دوره زمانی طولانی با خرید و نگهداری یک سری دارایی (سهام، اوراق قرضه، دلار، طلا و غیره) است. از سوی دیگر، معامله به معنای خرید و فروش مکرر در بازار مالی برای کسب سود بیشتر است. اگرچه هم تجارت ارز دیجیتال و هم سرمایه گذاری به دنبال سود بیشتر هستند، اما راه های مختلفی را برای رسیدن به این هدف دنبال می کنند.بازرگان کیست؟
یک معامله گر ارز دیجیتال را بر اساس نمودار قیمت و اخبار بازار برای کسب سود معامله می کند. یک معامله گر حرفه ای کسی است که:

او توانایی مطالعه موضوعات روز دنیا و تحلیل فنی آنها را دارد.
توانایی تفکر در مورد تمام جنبه های یک موضوع را دارد.
او از صبر و انضباط خوبی برخوردار است.
قابلیت استخراج اطلاعات از نمودار قیمت را دارد.
فعال است و نظارتی بر بازار ندارد.
جهت درست بازار را تشخیص می دهد.
معامله جفت ارز به چه معناست؟
هنگامی که دو ارز مختلف با یکدیگر مبادله یا معامله می شوند (یک جفت ارز)، یک معامله جفت ارز رخ می دهد. ارز اول در این معامله، ارز پایه و ارز دوم، ارز مظنه نامیده می شود.

در بیشتر موارد، بزرگترین اشتباه معامله گران این است که ارزهای مناسب را انتخاب نمی کنند. انتخاب جفت ارز مناسب در تعیین استراتژی ورود و خروج به بازار بسیار مهم است. بنابراین قبل از معامله جفت ارز باید اطلاعات خود را در این قسمت تکمیل کنید. در حال حاضر امکان داد و ستد جفت ارزهای دیجیتال تتر در Valex وجود دارد.

بیشتر بخوانید:آموزش ارز دیجیتال

انواع معاملات ارز دیجیتال
یک معامله گر ارز دیجیتال ابتدا باید دانش تحلیلی برای مطالعه بازار کسب کند.تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو روش رایج برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال هستند. یادگیری هر دو روش به معامله گر کمک می کند تا تصمیمات سریع و هوشمندانه ای را در زمان مناسب اتخاذ کند که به نفع آنها باشد. از طرفی هر معامله گر باید برای خود استراتژی معاملاتی داشته باشد تا بتواند معاملات خود را با آرامش بیشتری و به دور از هیجان انجام دهد. به عنوان مثال، معامله گر باید چارچوب زمانی را در تحلیل خود تعریف کند. برای انتخاب بهترین بازه زمانی، هر معامله گر باید استراتژی معاملاتی، اهداف و ویژگی های شخصیتی خود را در نظر بگیرد.

به طور کلی، معاملات ارزهای دیجیتال کوتاه مدت برای معامله گران با تجربه و معاملات طولانی مدت برای افراد کم تجربه توصیه می شود. در زیر به روش های مختلف معاملاتی با توجه به بازه های زمانی مختلف می پردازیم.

خرید و فروش فوری ارز دیجیتال یا اسکالپینگ
معامله ارز دیجیتال برای مدت زمان بسیار کوتاه (چند ثانیه تا چند دقیقه) برای کسب سود سریع را خرید و فروش فوری یا اسکالپ می گویند. در این روش، به زبان ساده، یک معامله گر ارزهای دیجیتال را با قیمت پایین خریداری می کند و پس از افزایش قیمت، آنها را به فروش می رساند.با توجه به استراتژی معاملاتی معامله گر، ممکن است میزان سود در نظر گرفته شده در هر خرید و فروش بسیار ناچیز باشد و با افزایش تعداد معاملات، میزان سود دریافتی قابل توجه باشد.

روش تحلیل در این روش مبتنی بر استفاده از ربات های معاملاتی، بسترهای معاملاتی خودکار و تحلیل تکنیکال است (در این تحلیل فقط متغیر قیمت در نظر گرفته می شود).

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا معاملات روزانه
معاملات روزانه کوتاه مدت است و می تواند به معنای نگهداری دارایی فقط برای یک روز باشد. در این روش، معامله گر به امید کسب سود ناچیز اما سریع، دارایی را قبل از پایان روز می فروشد. در معاملات روزانه، پتانسیل رشد آتی یک ارز دیجیتال در نظر گرفته نمی شود و تنها از نوسانات قیمت یک ارز دیجیتال در طول روز برای سود استفاده می شود.

یکی از مهمترین مزیت های خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال این است که معامله گر نتایج معاملات خود را خیلی زود می بیند و می تواند با محاسبه میزان سود یا زیان خود، استراتژی معاملاتی خود را برای روزهای بعد مشخص کند. روش تحلیل در خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال، تحلیل تکنیکال است.

معاملات نوسان ارز دیجیتال
معاملات ارز دیجیتال در میان مدت با روش خرید و فروش نوسان انجام می شود.برخلاف معاملات روزانه که شامل خرید و فروش روزانه برای کسب سود کم است، در خرید و فروش نوسانی، معامله گران از تحلیل تکنیکال برای یافتن موقعیت های مناسب برای سرمایه گذاری در بازه زمانی 2 هفته تا 2 ماهه استفاده می کنند تا بتوانند سود بیشتری کسب کنند.

معاملات نوسانی یک تجارت بسیار محبوب برای معامله گران ارزهای دیجیتال است زیرا قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به طور مرتب نوسانات شدید قیمت را در طول یک هفته نشان می دهد. این نوسانات قیمت به معامله گران اجازه می دهد تا در صورت رسیدن به نقاط ورودی و خروجی مناسب، سود خوبی به دست آورند.

خرید و فروش ارز دیجیتال با موقعیت یا معامله موقعیت
معامله ارزهای دیجیتال از طریق روش موقعیت یابی، در یک دوره بلند مدت و با کمک تحلیل تکنیکال و بنیادی انجام می شود. در این روش در واقع با استفاده از تحلیل فاندامنتال موقعیت خرید و فروش از 3 تا 12 ماه در نظر گرفته می شود (متغیرهای کلیدی مانند ارزش بازار، تعداد ارز دیجیتال و بنیانگذاران ارز دیجیتال مورد نظر در نظر گرفته می شود).اگرچه تجارت ارز دیجیتال از طریق روش موقعیت یابی آسان به نظر می رسد، اما قوانین خاص خود را دارد که باید از آنها آگاه باشید. اگرچه معاملات موقعیت بیشتر بر تحلیل بنیادی متکی است، اما به کمک ابزارهای تحلیل تکنیکال نیز برای یافتن موقعیت های ورود و خروج نیاز دارد.

تجارت کپی، بهترین استراتژی برای معامله گران مبتدی
تجارت کپی یکی از استراتژی های تجارت ارز دیجیتال است. در این روش کاربر یک معامله گر حرفه ای را انتخاب می کند و دقیقا همان کاری را که آن معامله گر انجام می دهد را اجرا می کند. در برخی از پلتفرم‌ها، کاربران می‌توانند با بررسی مشخصات معامله‌گران حرفه‌ای و انتخاب شخصی که می‌خواهند دنبال کنند، روش معاملات کپی خودکار را انتخاب کنند.

یکی از مهمترین مزایای معاملات کپی کاهش ریسک معاملات است. زیرا معامله گران همان رفتارها و استراتژی های معامله گران حرفه ای را اعمال می کنند. به همین دلیل امکان انجام معاملات با زیان را کاهش می دهد. اما باید توجه داشت که این روش برای معامله گران تازه کار توصیه می شود. زیرا این روش باعث می شود معامله گر بیش از حد به دیگران اعتماد کند و در نهایت معامله گر اعتماد لازم برای تصمیم گیری را از دست بدهد.ابزارهای لازم برای یادگیری معاملات ارزهای دیجیتال
معامله گران برای داشتن نگرش صحیح نسبت به بازار باید از مجموعه ای از ابزارهای لازم برای معاملات ارز دیجیتال استفاده کنند. ابزارهای زیادی وجود دارد که یک معامله گر می تواند از آنها برای تجزیه و تحلیل بازار استفاده کند. با این حال، تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو روش پرکاربرد برای تعیین بهترین زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند.

بیشتر بخوانید:آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

تحلیل بنیادی
در این نوع تحلیل، معامله گر عوامل اصلی موثر بر قیمت ارز دیجیتال را تجزیه و تحلیل می کند و تصمیم می گیرد که آیا ارز دیجیتال مورد نظر برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر. مهمترین هدف تحلیل بنیادی، تحلیل ارزش ذاتی و قیمت ارز دیجیتال و مقایسه آن با قیمت فعلی است. ارزش ذاتی در واقع ارزش واقعی ارز دیجیتال است.

اگر ارزش ذاتی یک ارز دیجیتال بالاتر از ارزش فعلی آن باشد، می توان نتیجه گرفت که قیمت فعلی دارایی ارزان است و ممکن است گزینه خوبی برای خرید باشد، اما اگر ارزش ذاتی یک ارز دیجیتال کمتر از ارزش فعلی آن باشد، قیمت فعلی دارایی مورد نظر منطقی نیست و باید منتظر ماند تا آن را وارد بازار کند.تحلیل تکنیکال
تحلیل تکنیکال بر مطالعه رفتار قیمت گذشته برای تعیین ارزش دارایی و پیش‌بینی حرکت آینده تمرکز دارد. سرمایه گذارانی که از این روش تحلیل بازار استفاده می کنند معتقدند که تاریخ همیشه تکرار می شود. به همین دلیل با استفاده از نمودارها و روابط ریاضی سعی در تحلیل روند قیمت در گذشته دارند تا بتوانند نوسانات قیمت و رفتار آنها را در آینده پیش بینی کنند. از آنجایی که نمودارها در این نوع تحلیل ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، به تحلیلگران تکنیکال چارتیست نیز می گویند. مهمترین ابزار تحلیل تکنیکال برای معاملات ارزهای دیجیتال شامل نمودارهای قیمت، الگوهای قیمت، خطوط حمایت و مقاومت، اندیکاتورها و غیره است.

آموزش تجارت ارز دیجیتال
تجارت ارزهای دیجیتال بدون دانش مناسب مانند غواصی در تاریکی است. بسیاری از افراد روزانه با هدف کسب سود وارد بازار ارزهای دیجیتال می شوند و به دلیل نداشتن مهارت کافی متحمل ضررهای بزرگی شده و دارایی های خود را از دست می دهند. اگر تصمیم به کسب درآمد از طریق معامله ارز دیجیتال دارید، می توانید با شرکت در دوره های آموزشی تجارت، دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.برخی از موضوعات مهم آموزش تجارت ارز دیجیتال عبارتند از:

آشنایی با شرایط ارز دیجیتال
دنیای ارزهای دیجیتال مملو از اصطلاحات مختلفی است که اگر اطلاعات کافی در مورد آنها نداشته باشید، قطعا هنگام معامله با ارزهای دیجیتال با مشکل مواجه خواهید شد. قدم اول، معرفی مختصری از این اصطلاحات است تا بتوانید در مورد هر یک از آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آشنایی با شبکه بلاک چین
ابتدا باید با مفهوم بلاک چین، انواع آن و مزایا و معایب هر کدام آشنا شوید تا بتوانید بلاک چین های ارزهای دیجیتال مختلف را با هم مقایسه کنید. بلاک چین ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در این فصل معرفی می شود و منابع مهمی برای آشنایی بیشتر با شبکه های بلاک چین در اختیار شما قرار می گیرد.

آشنایی با کیف پول ارز دیجیتال
برای ذخیره ارزهای دیجیتال هنگام معامله ارز دیجیتال، به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید. کیف پول ها انواع مختلفی دارند و هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. در این قسمت با انواع کیف پول، نحوه ایجاد و اتصال به آنها آشنا می شوید. همچنین تمامی نکات مهم امنیتی مربوط به کیف پول ارز دیجیتال برای ارتقای امنیت دارایی ها توضیح داده خواهد شد.دانستن کیف پول های معروف و نحوه تراکنش در آن کیف پول ها از دیگر مواردی است که مورد بحث قرار خواهد گرفت.

آشنایی با انواع مبادلات و کار با آنها
صرافی ارز دیجیتال به طور کلی به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. با توجه به اینکه یکی از مهم ترین مراحل در معامله ارزهای دیجیتال انتخاب صرافی است، شناخت انواع صرافی ها و نحوه کار با آن ها بسیار مهم است. همچنین در این قسمت کار با برخی صرافی های ارز دیجیتال خارجی و ایرانی آموزش داده می شود.

آموزش تحلیل بازار ارز دیجیتال
اگر با ابزارهای تحلیل بازار آشنا نباشید، قطعا نمی توانید معاملات سودآوری داشته باشید. تحلیل تکنیکال و فاندامنتال دو روش برای تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال است که به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام بازار برای سرمایه گذاری مناسب است. در این بخش تمامی ابزارهای رایج در تحلیل تکنیکال و بنیادی ارائه می شود.

تجارت اجتماعی بهترین منبع برای یادگیری در مورد تجارت ارز دیجیتال است

تجارت اجتماعی یکی از روش های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که زمان کافی برای یادگیری معاملات ارزهای دیجیتال را ندارید، تجارت اجتماعی بهترین گزینه برای شماست.زیرا از این طریق قادر خواهید بود رفتار معامله گران حرفه ای را مشاهده و تقلید کنید.

تجارت اجتماعی در واقع یک پلت فرم شبکه اجتماعی است که معامله گران ایده ها و استراتژی های تجارت ارزهای دیجیتال خود را به اشتراک می گذارند. شما می توانید استراتژی مورد نظر خود را با بررسی گزارش های ثبت شده پیدا کنید و دقیقا همان را اعمال کنید.

یکی از مهمترین مزایای این روش افزایش دانش جمعی و کمک گرفتن از تجربیات دیگران است. از طرف دیگر، این یک منبع یادگیری معاملاتی مقرون به صرفه است و کار بر روی این پلتفرم ها بسیار آسان است. پلتفرم های تجارت اجتماعی روز به روز در حال افزایش هستند که محبوب ترین آنها عبارتند از:

  • آواترید
  • eToro
  • TradingView


ارزهای دیجیتال مهم و معروف برای تجارت کدامند؟
اگر تصمیم گرفته اید از طریق معامله ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنید، دانستن برخی از ارزهای دیجیتال و نحوه عملکرد آنها بسیار مهم است. در زیر 5 نوع ارز دیجیتال شناخته شده (رمزگذاری شده) را ارائه می دهیم:

ارز دیجیتال بیت کوین
بیت کوین (BTC) یک ارز دیجیتال است که توسط ساتوشی ناکاموتو در سال 2008 معرفی و در سال 2009 ایجاد شد.شما می توانید از بیت کوین به عنوان پول معمولی برای خرید و فروش اقلام ضروری استفاده کنید و از نظر کاربری نیز می توان گفت بیت کوین هیچ تفاوتی با سایر ارزهای رایج ندارد.

استفاده از بیت کوین چندان دشوار نیست و می توانید بدون نیاز به درک جزئیات فنی نحوه عملکرد شبکه بیت کوین از آن استفاده کنید. هنگامی که یک کیف پول بیت کوین را روی تلفن همراه یا رایانه خود نصب می کنید، می توانید هر تعداد بیت کوین را که می خواهید به کیف پول شخص دیگری منتقل کنید.

ارز دیجیتال اتریوم
اتریوم (ETH) یک پلت فرم محاسباتی غیرمتمرکز است که قادر به عملکرد قرارداد هوشمند است. این سیستم غیرمتمرکز توسط هیچ شخص یا سازمانی کنترل نمی شود و تبادل اتریوم مستقل از بانک ها انجام می شود. ارز دیجیتال مبادله شده در این شبکه اتر نام دارد.

ارز دیجیتال ریپل
ریپل (XRP) یک سیستم صرافی، انتقال وجه و تسویه پول با سرعت بالا است. این برنامه پرداخت های بین المللی فوری، ایمن و ارزان را ارائه می دهد. شبکه پرداخت ریپل در واقع پول را از طریق اینترنت از طریق اتصال به بانک ها و موسسات مالی منتقل می کند.ارز دیجیتال لایت کوین
لایت کوین (LTC) یکی دیگر از ارزهای رمزنگاری شده محبوب است که تحت مجوز MIT / X11 منتشر شده است. این ارز از بیت کوین الهام گرفته شده است و از نظر فنی تقریباً مشابه بیت کوین است. تفاوت اصلی لایت کوین و بیت کوین در سرعت تولید بلاک است. بلاک های لایت کوین سریعتر از بیت کوین تولید می شوند. به همین دلیل، تراکنش های لایت کوین در مدت زمان کوتاه تری نسبت به بیت کوین تایید می شوند.

بیت کوین کش
بیت کوین کش (BCH) شاخه ای از بیت کوین است که برای حل برخی از مشکلات بیت کوین مانند محدودیت اندازه بلوک ایجاد شده است. با به روز رسانی بیت کوین، اندازه بلوک از 1 مگابایت به 8 مگابایت افزایش یافت. با افزایش حجم بلاک در بیت کوین کش، تراکنش ها سریعتر و در زمان کمتری انجام می شود.

بر روی پلتفرم های معاملاتی امن معامله کنید
معامله ارز دیجیتال برای سود فقط با یادگیری و افزایش سطح دانش در زمینه ارزهای دیجیتال امکان پذیر است. در کنار افزایش اطلاعات، پلتفرمی که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال انتخاب می کنید بسیار مهم و فوق العاده حساس است.

علیرغم مشکلاتی که در حوزه معاملات ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی وجود دارد، والکس برای رفع برخی از این مشکلات از جمله دسترسی به بازارهای خارجی (بایننس یا سایر پلتفرم های خارجی)، خرید و فروش با سود ناعادلانه و حضور کلاهبرداران در این زمینه، بستر امنی را برای معامله ارز دیجیتال و معامله جفت ارز (بر اساس تتر) فراهم کرده است.برای دریافت مشاوره و تجارت ارز دیجیتال می توانید به تیم والکس بپیوندید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 123
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 39
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 29
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 182
  • بازدید ماه : 70
  • بازدید سال : 7015
  • بازدید کلی : 101000
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی